Tennivalók / Helpdesk
2006-11-29 11:39:59.0

A "Helpdesk" egyszerre több rendszert is képes kezelni, amelyeknek akár a fejlesztői, akár az átvevői oldala lehet teljesen eltérő szervezet is. Mindkét oldal felhasználókat ad a Helpdesk-be, egy konkrét személy több rendszernél is felhasználói jogot kaphat, viszont csak a számára engedélyezett rendszerrel kapcsolatos bejegyzéseket láthatja. (Természetesen a jogosultságok széles határok között beállíthatók.) Mindkét oldalon a vezetői jogú felhasználók egy-egy bejegyzéshez személyeket rendelhetnek, akik felelnek értük.

A bejegyzések felvételekor megadható a szövege, súlyossága, fontossága és a dátum. Ezután a másik oldal erre reagálhat, kérhet kiegészítést, vagy megkezdheti a hozzá kapcsolódó tevékenységet (pl. hibajavítás). A bejegyzés státusza jelzi, hogy hol tart ez a folyamat. A végén a készítő nyilváníthatja véglegesen lezártnak bejegyzés.

Amennyiben egy bejegyzéssel valami történik, akkor az érintettek e-mail értesítést kapnak a változásokról, így akkor is értesülhetnek róla, ha éppen nincsenek bent a "Helpdesk" alkalmazásban.

A rendszerekhez különféle kapcsolódó tevékenységek, munkaszakaszok is definiálhatók (pl. ötletgyűjtés, tervezés, stb.), amelyek a bejegyzéshez kapcsolódhatnak. A bejegyzések sokasága, és sokszínűsége révén lehetőséget biztosít egyfajta tudásbázis létrehozására, tárolására, és a rögzített információk egyszerű, strukturált visszakeresésére

A regisztrált felhasználók a jogosultságuk keretein belül tetszőleges, személyre szabott szűrési feltételeket állíthatnak be saját maguk számára. Így például tetszőleges állapotban lévő ügyekre, kifejezésekre is lehet keresni.

A Helpdesk alapját a szerveren futó Java-s alkalmazás adja, amihez a felhasználók böngészőn keresztül csatlakozhatnak. Ez a felépítés könnyűvé teszi a bevezetését, legyen szó akár vállalati intranetről, vagy internetes elérhetőségről. Nagyon felhasználóbarát, kezelésének elsajátítása nagyon könnyű.

Kategóriák: Referenciák: